Nu är det illa...

ja rubriken säger ju en hel del...
jag var nyss o åkte skidor med hundarna på isen för första gången i vinter... har ju dragit lite däck o sånt med troja o hon har ju fått dra på inlines o sånt i sommar.. men ändå...hon orkade  inte mycke. nu måste vi verkligen börja träna. hon tycker det är kul det märker jag.. men hon orkar inte... eller så är hon bara slö. måste verkligen lösa det här... måste försöka komma på nå kul att sätta framför henne så hon kanske tycker det blir roligare att dra. för när ferdinand springer framför henne så tycker hon att det är svin kul, eller när hon typ får ha lite springtävling med någon annan hund. men det går ju lite svårt eftersom att ferdinand är helt lös, för om jag ska sätta fast han till o dra så kommer han total strejka för han tycker verkligen inte om det. han blir bara arg o sur o tvär o sätter eller lägger sig ner o då ligger han!
Men men jag får komma på någon bättre drag träning till sommaren o så också... nånting måste ju finnas.
det jag också märker är att i början precis när vi kommit ut då drar hon som fan o är helt galen o springer som nå tok... adet är som att hon inte har någon uthållighet och ska ge 200% på en gång som sen tar slut på 5 minuter. Det där måste vi träna på att bara gå på halvfart en längre stund. det tycker jag känns bättre iaf:D för när hon kutar som ett tok så har jag inte någon kontroll alls på henne.

jaja nu ska jag fixa mig nå mat inna jag ska dra till jobbet

Kommentarer
Postat av: ♣ SOFUCKT - EN GALEN BILDBLOGG ♣

Ja men förmodligen Det där får vi göra om någon gång!!

2009-01-26 @ 14:43:13
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: alexandra

du är utmanad på min blogg!

2009-01-26 @ 22:26:40
URL: http://livbom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0