SSAB igår

Tjohoo igår var jag på SSAB på nå test. Har sökt sommarjobb där som travers förare. Vi var 6 stycken och 2 "ledare" igår. Fick gå genom stålverket och kolla hur det såg ut där och fick höra lite vad dom gjorde där och så. Det var ganska intressant faktiskt. Sen gick vi till kurslokalen som var ganska långt ner  på området och där fick vi testa köra en mini liten jätte söt traversliknande grej. Men det var ju för att vi skulle lära oss hantera spakarna o sånt. Vi fick köra en liten bana. Första gången jag körde den känns de som att det gick käpprätt åt helvete, och det kan jag då garantera att det gjorde. Fick usel tid och kände att allt gick åt skogen. Sen när alla hade kört en gång var så var det dags för lunch. Vi åt på Malmen och där jobbar Alex och Emma så då fick jag ventilera av mig lite hos dom. Dom peppade mig så då fick jag nya krafter. Efter lunch var det bara raka vägen ner till kurslokalen igen och köra den här banan. Kan ju säga som så att jag förbättrade tiden med 4 minuter efter att jag kört banan 4 gånger. kändes jätte bra faktiskt. Det blev grym skillnad hos alla efter dagens slut.
Så då får vi se om man lyckas ta sig vidare och kanske börjja jobba som travers förare i sommar. Hade faktiskt varit grymt skoj. Prova något helt totalt nytt.

Oj vad tiden går. Ska köra Emma till jobbet nu på ca 30 minuter. Måste kanske försöka peta mig upp från sängen snart.

Måste bli frisk nångång också.... *suck* Ska försöka ta mig an någon gammal välprövad huskur nu innan jag ska iväg och köra Emmisen min:D

Puss o hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0