Snön yr och allt är vitt och vackert.

Ja nu var det visst ett ganska bra tag sen jag skrev något här, har hänt lite saker sen sist. Jag ska till SSAB den 17:e för att jag har sökt sommarjobb där så då får vi se vad som händer och sker där. Hoppåas verkligen att det går bra för jag behöver verkligen ett jobb.
För tillfället är jag i byn hos mor o far. jag är hundvakt åt Zeke tills imorgon kväll så då bor jag i byn. Vi ska ut och dra spark med Fia snart. Hon har aldrig åkt spark bakom Zeke och Ferdinand förut så vi ska ge henne en lite roligare dag i snön idag. Alltså jag saknar verkligen att bo i byn. Nära till skog och mark och allt är så lugnt och skönt. Men det som är sämre är att vi tyvärr har en granne som inte alls gillar hundar och kör hur fort som hellst även fast Ferdinand är mitt på våran lill väg. Det är inte första gången heller. Igår var jag så sur och förbannad att jag hade lust att skjuta han i huvuvet eller nå. Pratade med pappa om det och han sa att det inte är någon idé att bli arg på gubben för att om man blir det och pratar med dum fan så blir det säkerligen mycket värre. Så jag frågade pappa om han trodde att gubbfan skulle kunna köra på hunden och pappa sa att det inte är helt omöjligt att gubbfan gör det. Jag fattar inte ens vad jag gör för fel, är Ferdinand eller nån annan hund jag har i byn på väg åt grannens håll så ropar jag fast hunden, låter dom inte ens gå på gården deras och änn mindre hälsa på grannarna i den familjen. Men liks förbannat måste jag vara livrädd för att gubbfan ska köra på hundarna. Det finns en regel som alla människor med något innanför pannbenet följer och det är att är det djur och barn på vägen kör man lugnt och försiktigt, men det vet inte den där gubben om. Så när jag får barn och dom är och hälsar på mormor och morfar sin så måste jag vara rädd att den där gubben ska köra över mina ungar? Det är fan samma sak. Vad fan sak jag göra? Jag vågar inte gå och prata med gubben i lugn och ro och säga avd jag tycker för att jag är rädd för att han blir sur och kör över hundarna (eller så kör han över mig, skulle då inte förvåna mig)

Äh... nu ska jag sela på Ferdinand och Zeke och fara ut och dra spark med dom så kanske jag blir på bättre humör.
Ska fota lite bilder också som jag kanske lägger upp här:D

Kommentarer
Postat av: Joanna

aaah. jag ska också till SSAB fast den 18:e :).. Hoppas de går bra för dig i af :)

2008-03-12 @ 14:12:33
URL: http://joannna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0