Vilken dag...

Idag har det varit en ganska händelserik dag. Det började 6.45 imorse då Radefors kom förbi med hans hund Zeke som jag skulle vara hundvakt åt idag. Ferdinand blev inte glad och började morra på en gång Zeke kom in. Men det gick bra och vi gick och sov en liten stund.
Sen gick jag Ferdinand, Zeke och Micke ut och hämtade Troja. Zeke och Troja fann varandra direkt och började busa och hade jätte kul. Troja blev jätte ledsen och ville inte alls gå hem igen utan hon ville vara med oss men det fick hon inte.
Madde kom förbi och hjälpte till med att packa ihop lite saker i en flyttkartong. Jätte snällt av henne så slipper man göra det själv. Efter en stund for Micke iväg till jobbet.
Jag och Madde gick ut med hundarna och hade en trevlig promenad. Men när vi kom hem så blev det allt emot trevligt. Ferdinand och Zeke rök ihop, jag försökte sära på dom vilket inte alls gick så vidare bra till en början men efter en liten stund gick det. Madde höll fast Ferdinand som blödde från ena ögat och Zeke var jätte sur. Fick åka till veterinären med Ferdinand men som tur var så hade inte själva ögat blivit skadat utan bara nå sår just vid ögonen och han hade väldigt röda slemhinnor. Så vi fick medicin och åkte hem.


image7

Så här såg Ferdinands öga ut. (Lite dålig bild men man ser iallafall)


Jag var helt skakis och gjorde mat åt mig och Madde vilket blev super gott.
Nu har vi precis kommit in efter att ha åkt spark bakom Zeke som drog ganska fint. Men det var så mycket grus på gångvägarna att det hackade hela tiden så då tog vi med sparken till en skogsväg ist och där gick det betydligt lättare. Nu sitter vi och kollar Gossip girl på Tv och bara tar det lugnt. Radefors kommer baki 22.00 nångång och hämtar Zeke. Ska väl köra hem Maddeloen på nå tag också.
Sen när allt folk har övergett mig ska jag bara ta det lugnt och mysa i soffan med min lilla Ferdinand tills Micke komemr hem. Då ska vi ta en liten kvälls prommis (om jag orkar, annars får Micke och Ferdinand gå själva).

Men nu ska jag vara social mot Madde och djuren:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0