Allergi helvete...

Alltså jag funderar om det finns några hundraser av den större modellen som är allergivänliga. Okej, det är olika från hund till hund men vissa raser är bättre än andra. Men de flesta raserna jag vet om är ju bara små hundar som bischon frise och liknande, men det är inget för mig. Jag vill ha en stor hund som man kan arbeta lite med och använda som träningskompis... Alaskan Malamute är en ras som jag varit intresserad av ganska länge. Tycker det verkar vara fina hundar och jag hade storm trivits med att ha den typen av hund som träningskompis. Och som mys och gos kramis också. Men tyvärr tror jag inte min allergi kommer palla med den typen av hund, eller päls eller vad det då är som utsöndrar allergi helvetet. Sandra föreslog Reisen schnauzer men jag har aldrig hört talas om att dom är allergivänliga. Känner tyvärr ingen som äger en heller så man kan ju inte prova ha någon heller eller nå sånt.


A               
Ferdinand                Reisen Schnauzer *       Alaskan Malamute*


(* Bilderna på Schnauzern och Malamuten är tagna från www.afrs.se och www.malamuteklubben.se )


Varför måste allergi finnas? Det förstör bara människors liv. Finns det inte någon spruta man kan ta som gör att man blir helt frisk från allergin och känner inte av nånting och är inte ens känslig mot saker. Tänk dom stackars människorna som är allergiska mot tex EL det är ju helt sjukt att man kan bli allergisk mot sådant. Dom kan ju inte leva ett normalt liv. Kan inte jobba, gå ut och roa sig eller nånting. Det borde väl ändå finnas något som kan bota alla sorters allergier.
Ibland funderar jag på att bli forskare och forska fram värsta bra allergi pillret. ett som man bara behöver ta ett av en gång och sen är man helt frisk och kan ha djur eller vad det då är man är allergisk mot. Då tror jag nästan att jag borde få ett pris för bästa forskaren genom tiderna, det tycker då jag iallafall.
Jaja nu ska jag försöka sova.
natti natti

Kommentarer
Postat av: alex

äh, el allerigi är ett jäkla nonsen, hur kan man vara allergisk mot elektoner som flyger i luften? tror att det handlar mer om att man är psyk i huvet. haha.

sen tycker jag att du skulle passa bra med en liten nakenhund ;P haha

2008-02-21 @ 23:08:54
URL: http://livbom.blogspot.com
Postat av: sussi

men va fan, inte viste jag att du hade en blogg...!

2008-02-22 @ 06:17:17
URL: http://sussisfoto.blogg.se
Postat av: Elina

Det finns en stor allergivänlig hundras, Labradoodle (Storpudel och labrador) Inte så snygga enligt mig men ;p Trojas kompis är en sån ;p

2008-02-22 @ 11:12:03
Postat av: Jenny

Jasså? De är här du gömmer dig din jävel.. Hahaha... Kul att du oxå har en blogg. :D

2008-02-22 @ 14:00:32
URL: http://jennny.blogg.se
Postat av: Emma

Storpudel :P Dom är ju relativt stora, och ska vara mer allergivänliga

2008-02-26 @ 19:10:28
URL: http://drawntoblack.blogg.se
Postat av: Peter

Man kan ta "en spruta" mot t ex hundallergi. Behandlingen sträcker sig två år med många injektioner hos farbror doktorn. Det är dyrt, men vad gör man inte för att få leva med hund.

2008-03-09 @ 07:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0